Yönetim Danışmanlığı
Aile Şirketleri ve Kurumsallaşma Danışmanlığı
Risk Yönetimi Danışmanlığı
Kriz Yönetimi Danışmanlığı
Fizibilite ve İş Planı Hazırlama Danışmanlığı
Yönetim Sistemleri Danışmanlığı
Üretim Danışmanlığı
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Satış ve Pazarlama Danışmanlığı
Finansal Yönetim Danışmanlığı
Satın Alma Danışmanlığı
Ar-Ge Danışmanlığı
Dijital Dönüşüm Danışmanlığı
Marka, Patent ve Destek Danışmanlığı
Sürdürülebilirlik Danışmanlığı
Koçluk
Yasal Uyum Danışmanlığı
Proje Yönetimi Danışmanlığı
Şirket Satın Alma / Birleşme Danışmanlığı
İletişim Danışmanlığı
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 45001 İş Güvenliği İşçi Sağlığı Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 13485 Tıbbi Cihazlar Yönetim Sistemi Danışmanlığı
AS 9100 Havacılık Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Robotik ve Mekatronik Sistem Danışmanlığı
Anahtar Teslim Fabrika Kurulumu ve Makine Yerleşimi Danışmanlığı
Eğitim ve Gelişim Danışmanlığı
Seçme Yerleştirme Danışmanlığı
Bordrolama Danışmanlığı
Yetenek Yönetimi Danışmanlığı
E-Ticaret / Dijital Pazarlama Danışmanlığı
İş Geliştirme Danışmanlığı
İthalat / İhracat Danışmanlığı
Uluslararası Pazarlama ve Satış Danışmanlığı
Gümrükleme ve Uluslararası Vergileme Danışmanlığı
Para ve Sermaye Piyasaları Danışmanlığı
Portföy Yönetimi ve Yatırım Analizi Danışmanlığı
Tedarik Zinciri Danışmanlığı
Yenilikçi Ürün Geliştirme ve Ticarileştirme Danışmanlığı
Ar-Ge Merkezi Danışmanlığı
Siber Güvenlik Danışmanlığı
Büyük Veri Danışmanlığı
Bulut Bilişim Danışmanlığı
Turquality Danışmanlığı
Hibe ve Fon Desteği Danışmanlığı
Yenilenebilir Enerji Danışmanlığı
Yaşam Koçluğu
Ebeveyn Koçluğu
Aile Koçluğu
İlişki Koçluğu
Sporcu Koçluğu
Satış Koçluğu
Kişisel Verilerin Yönetimi Danışmanlığı
ISO 17021-1 Yönetim Sistemleri Akreditasyon Danışmanlığı
IATF 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ERP Danışmanlığı
ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü (YYS) Danışmanlığı
FSC-CoC - Orman Yönetim Sistemi Gözetim Zinciri Danışmanlığı
FSC - FM - Orman Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 14064 Sera Gazı Doğrulama Danışmanlığı
ISO 22716 GMP Kozmetik Danışmanlığı
Çevresel Sürdürülebilirlik Danışmanlığı (Yeşil Mutabakat)
Rekabet Hukuku Uyum Danışmanlığı
Çalışma İlişkileri Uyum Danışmanlığı
Etik Uyum Danışmanlığı
İş Ortakları ve Uyum Danışmanlığı
Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Danışmanlığı
Ticari Sırların Korunması ve Gizlilik Danışmanlığı
Tisax Otomotiv Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlığı
CobIT Danışmanlığı
ISO 27701 Kişisel Verilerin Korunması Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Kariyer Koçluğu
Öğrenci Koçluğu
Mentörlük
SA 8000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Sedex Tedarikçi Etik Veri Yönetim Sistemi Danışmanlığı
URSA Sorumlu Kaynak Kullanım Sistemi Danışmanlığı
Operasyonel Mükemmellik Danışmanlığı
TPS - Toyota Production System Danışmanlığı
Mentörlük
BRCGS Danışmanlığı
IFS Danışmanlığı
FSSC 22000 Danışmanlığı
Nesnelerin İnterneti Danışmanlığı
Yapay Zeka Danışmanlığı
Sıfır Atık Yönetimi Danışmanlığı
Otomotivde Kalite Kontrol Danışmanlığı
Şirket Değerleme Danışmanlığı
Borç ve Finansman Danışmanlığı
ISO 17025 Test ve Kalib Laboratuvar Gerekleri Danışmanlığı
İnovasyon Yönetimi Danışmanlığı
Süreç Yönetimi Danışmanlığı
Stratejik Planlama Danışmanlığı
Yalın Yönetim Danışmanlığı
Yalın Üretim Danışmanlığı
Çevik (Agile) Yönetim Danışmanlığı
ISO 17020 Muayene Kuruluşları Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Tıbbi Cihaz Teknik Dosya Hazırlama Danışmanlığı
Teknik Danışmanlık
Proses Kontrol Danışmanlığı
Test/Analiz Danışmanlığı
Kalite Kontrol Danışmanlığı
Validasyon/Kalifikasyon Danışmanlığı
Temizoda Kurulum Danışmanlığı
Sterilizasyon Süreç Danışmanlığı
Kültür ve Değişim Yönetimi Danışmanlığı
Performans ve Ödüllendirme Danışmanlığı
Stratejik İK Yapılanması Danışmanlığı
Organizasyonel Gelişim Danışmanlığı
Hedeflerle Yönetim Danışmanlığı
Yönetici Koçluğu
Takım Koçluğu
Müşteri İlişkileri ve Yönetimi Danışmanlığı
CRM ve CXM Danışmanlığı
Müşteri Hizmetleri ve Çağrı Merkezi Yönetimi Danışmanlığı
Müşteri Deneyimi Yönetimi Danışmanlığı
TPM - Toplam Üretken Bakım Danışmanlığı
ISO 22483 Turizm Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 17024 Personel Belgelendirme Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Kimyasal Mevzuat Uyum Danışmanlığı
Yeşil Bina (Leed Sertifikası) Danışmanlığı
Sosyal Medya Yönetimi Danışmanlığı
Genel Teşvik Danışmanlığı
Adil Ticaret (Fair Trade) Danışmanlığı
ISO 15504 SPICE (Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü) Danışmanlığı
ISO 15408 Bilgi Teknolojisi Güvenliği için Değerlendirme Kriterleri Danışmanlığı
Cumhurbaşkanlığı DDO Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Uyum Danışmanlığı
ISO 41001 Tesis Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Bütçe ve Raporlama Danışmanlığı
Şirket Kuruluş Danışmanlığı
Mali Danışmanlık
PCI DSS Danışmanlığı
Enerji Yönetimi Danışmanlığı
Organik ve Geri Dönüştürülmüş Ürün Belgelendirme Danışmanlığı
Sürdürülebilir Marka Danışmanlığı
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Proje Danısmanlıgı
Karbon-Su Ayak İzi Danışmanlıgı
Ar-Ge ve Tasarım Destekleri Danışmanlığı
Yatırım Teşvikleri Danışmanlığı
İhracat Destekleri Danışmanlığı

background

Toplumumuzda Yükselen İletişim Sorunu Tahammülsüzlük ve Hoşgörüsüzlük



18.10.2022

Toplumumuzda Yükselen İletişim Sorunu Tahammülsüzlük ve Hoşgörüsüzlük

Toplumumuzda Yükselen İletişim Sorunu Tahammülsüzlük ve Hoşgörüsüzlük

Toplumumuzda Yükselen İletişim Sorunu Tahammülsüzlük ve Hoşgörüsüzlük

 

Tahammülsüz ve Hoşgörüsüz İnsanların değişik türleri vardır.

Görünüşte dinleyen, en yaygın karşılaşılan türlerinden birdir. Bir kişinin dinliyor görünmesine karşın, aslında dinlemediği, düşüncelerinin başka bir yerde olduğu bir dinlemedir.

kendi konuşacaklarını bekleyen, Bunun dışında başka bir şeyle ilgilenmeme durumudur. Bir diğer örnek olarak, konuşmacı konuşurken, kendi notları ile ilgilenen, büyük bir heyecanla konuşma sırasının kendine gelmesini bekleyen bir konuşmacı olarak verilebilir.

Seçici dinleyen ise konuşanın söylediklerinden, yalnızca kendi ilgilendiklerini dinleme durumudur.

Saplantı türü dinleyen. Bu tür dinleyiciler, ne söylenirse söylensin kendi saplandıkları konuların dışındakileri işitmezler.

Savunucu dinleyen de her söyleneni bir tür saldırı olarak algılar.

Tuzak kurucu dinleme ise karşısındakini zor duruma düşürme amaçlıdır.

Yüzeysel dinleme ise derinliğe inemeyen ve yalnızca sözcüklere takılan bir dinleme türüdür.

Hiç kuşkusuz, günümüzde çoğumuzun aktif dinleyici olmadığımızı biliyoruz. Sabırsız, konuşmayı tamamlamadan kesme, konuşmacının açıklarını arama, daha bilgi olduğunu gösterme, kavramları anlamını bilmeden yerinde ve zamanında kullanamama gibi davranışlar yaygındır.

Hoşgörüsüzlük, bir şeye tahammül etme yeteneğinin veya istekliliğinin olmamasıdır.

Hoşgörü, toplumumuzdaki tek mutlak erdem haline geldi. Hoşgörülü olacaksın (ve elbette, olmayanlara tahammül etmeyeceksin). Ancak soru hala devam ediyor: Hoşgörü nedir?

Görünür Tüm görüşlerin doğru olması mantıksal olarak imkansızdır. "Hoşgörülü" ye bakış bilim, fen, teknik, gibi sayılabilir, ölçülebilir, kendini sorgulayabilir, denetlenebilir ve güncelleme yapılabilirlik ilkelerine ters düşmeyecek insani, ekolojik her türlü mantaliteye pozitif bakmak demektir.

 Samimiyet ve iyi niyet derinliği övgüye değer erdemlerdir, ancak gerçeği garanti etmezler.  İnsanlara Açık fikirli olması gerektiğini söylemek, bir son değil, gerçeği keşfetmenin bir yoludur. Bu aynı zamanda hoşgörülü olmamamız gerektiği anlamına gelmez, aksine hoşgörünün mantıksal intihardan başka bir şey ifade ettiği anlamına gelir. Gerçek hoşgörü, görünen hoşgörüden tamamen farklı bir şeydir.

Gerçek hoşgörü, görüşlere nasıl davrandığımıza değil, insanlara nasıl davrandığımıza işaret eder. Bu, görüşlerinden bağımsız olarak, onlarla aynı fikirde olmasak bile, insanlara saygılı davranmak anlamına gelir.

Gerçek hoşgörü, başkalarının görüşlerini ciddiye alarak, zorlama veya manipülasyon yoluyla kendi konumlarını tutmaya zorlamadan dürüst anlaşmazlıkları kabul eder ve saygı duyar.

Tıbbi anlamda hoşgörüsüzlük, zararlı alerjik (veya başka) reaksiyonlar olmadan ilaç veya gıda maddelerinin alınamaması anlamına gelir.

Daha çok halk dilinde, insanlar bu terimi sevmedikleri öğeleri veya durumları tanımlamak için kullanırlar;

("Yüksek sesli müziğe tahammül edemiyorum").

Hoşgörüsüzlük de Tahammülsüzlüğü ayıran konularda özellikle davranış kalıplarına başvurabilirsiniz,

"çocuklar kanepeden atlamayın tahammül edemiyorum’. Bu anlamda, "hoşgörüsüzlük" kelimesi yerine "tahammülsüzlük” ifadesi kullanılır."

Sosyal veya politik anlamda hoşgörüsüzlük, farklı bakış açılarına sahip insanlara karşı hoşgörünün olmamasıdır. Toplumsal bir yapı olarak yoruma açıktır. Örneğin, hoşgörüsüzlüğü, bu tür karşıt görüşleri susturmak veya onları elinde tutanları susturmak için herhangi bir işlem yapılmasa bile, bir başkasının görüşlerine karşı açık, olumsuz veya düşmanca bir tutum olarak tanımlayabilir. Hoşgörü, aksine, sakince belirtilmiş de olabilir.

Duygu, hoşgörüsüzlüğü saygılı anlaşmazlıklardan ayıran temel bir faktördür.

Yaygın hoşgörüsüzlük biçimleri arasında ırkçılık, cinsiyetçilik, homofobi, yaşlılık, dini hoşgörüsüzlük ve farklı siyasi görüşlere karşı hoşgörüsüzlük sayılabilir. Bununla birlikte, bu formlarla sınırlı değildir: herhangi bir fikre veya herhangi birine karşı hoşgörüsüz olunabilir. Hoşgörüsüzlük önyargıya dayanır ve ayrımcılığa yol açabilir.

Günlük haliyle hoşgörüsüzlük, öfkeli tartışmalarla ifade edilen, özellikleri veya bakış açıları nedeniyle insanlara bakan, kişinin kendi önyargısı nedeniyle bir şeyi olumsuz olarak tasvir eden vb. Bir tutumdur. Daha aşırı bir düzeyde, şiddete yol açabilir-en şiddetli haliyle soykırım. Belki de Batı kültüründeki en rezil örnek Holokost'tur. Sömürgecilik, kısmen, ana ülkeninkinden farklı kültürlerin hoşgörüsüzlüğüne dayanıyordu.

Devletlerin nefret söylemi olarak tanımladığı şeyi önlemek için gücünü nerede kullanabileceği konusunda tartışmalar vardır. Devletlerin, hoşgörüsüzlüğe ne kadarıyla tahammül etmesi gerektiği ve nefretin ifadesini neyin oluşturduğuna nasıl karar vereceği sorusudur.

Diğer insanların hoşgörüsüzlüğü hakkında ne yapılacağına dair tartışmalar devam ederken, çoğu zaman göz ardı edilen şey, kişinin kendi hoşgörüsüzlüğünü nasıl tanıyacağı ve onunla nasıl başa çıkacağıdır.

Unutmayalım ki Toplumların birey olarak tahammülsüzlüğü sosyolojik açıdan hoşgörüsüzlüğe neden olur. Bu bir Irk, hayvan, cansız varlık, ölmüş kişi, devlet, bayrak, fikir, ideoloji, sosyal gerçeklik, finansal problemler, ekonomik gelişimin süreci, siyasi yaklaşımlar, dini oligarşik yapı fikirdanlıkları, çözümsüz kalan adalet düzeni, hukukun erdemliliğini kaybetmesi, vicdan reddi, tarih, öğrenilen toplumsal yazılı olmayan kurallar vb. her konu büyüdüğünde infiallere yol açabilir.

Fikrini söylemek bile hoşgörü beklentisinin demokratik gereğidir. Ama her fikrin demokratik olmasını hoşgörüyle yorumlayamazsınız. Bu durumda fikir bile hukukun, adaletin temel kurallarına ters düşmemelidir. İnsani, ekolojik fikirler, acı çekilen süreçler farklılıklar arzedebilir. Ama taleplerin insani olması ve bir başka insan, devlet, kurum ve kuruluşa şiddet ve Vandalizm içermemesi gereklidir.

İsterseniz Tahammül ve Hoşgörüyü arttırmayı Deneyimleyecek örnekleri gözden geçirelim.

 

Görselleştirmeyi öğrenin

Sinir bozucu bir durum ortaya çıkmadan önce yalnız zaman geçirin. Bu süre zarfında, bir şey veya birisi tarafından tetiklendiğinde nasıl tepki vermek istediğinizi görselleştirebilirsiniz. Durumu nasıl ele alacağınızı, ne söyleyeceğinizi ve tetikleyiciyi nasıl arayacağınızı (veya buna nasıl tepki vereceğinizi) görselleştirin. Tepki ne kadar yükselmek ya da durumu kötüleştirebilir gerektiğini anlıyor. Mükemmel durumu görselleştirmek, bir tetikleyici tarafından itildiğinizde sakin olmanıza yardımcı olacaktır.

 

Tetikleyicilerinizin ne olduğunu bilin

Sabrınızı sık sık kaybetmek, onu neyin tetiklediğinin daha fazla farkında olmanızı sağlamalıdır. İş arkadaşınız rahatsız edici bir şey yaptığında veya eşiniz söyleyeceklerinize dikkat etmediğinde, sabrınızı kaybetmenize neden olan şeylere odaklanmalısınız. Bazı tetikleyiciler diğerlerinden daha sık olsa da, sabrı öğrenmek için bunların farkında olmalısınız.

 

Saymayı Öğren

Bu çoğu zaman çalışır. 1'den 10'a kadar yavaşça (zihninizde) sayarak, bağırmak veya hayal kırıklığından bir şeyler yapmak için ilk dürtüyü serbest bırakabileceksiniz. Sakin olun ve bu ipucunu daha etkili bir şekilde uygulamak için nefesinize odaklanın.

 

Derin nefes al

Sabrınızı kaybetmek size derin bir nefes almanız için yeterli zaman vermelidir. Sabrınızı kaybetmeye başladığınızda yavaşça nefes verin. Üç nefes daha al. Ve bir tane daha. Yavaş yavaş, hayal kırıklığın eriyip gidecek.

 

Duygularınızı yönetmeyi öğrenin

Her durumda nasıl tepki vereceğiniz sizin elinizde. Seçim sizin. Sabırlı olmak isteyip istemediğinizi seçebilmelisiniz. Duygularınızı yönetmek size kalmış.

 

Vücudunuzu rahatlatmayı öğrenin

Bilinçli olarak vücudunuzu rahatlatmaya odaklanabilirsiniz. Sabırsızlık istemsiz kasları gergin seni zorlayacak bir tarzı var bu da bir gerçek. Yavaş derin nefes alın ve kaslarınızı ayak parmaklarınızdan başınızın tepesine kadar gevşetin.

Sayım işaretlerini kullan

Sıkıldığınızda veya strateji ile sabrınızı her kaybettiğinizde küçük bir kâğıda işaretler koyarsınız. Dürtüselliğinizi ve harekete geçme çabukluğunuzu kontrol edin. Bu sizi hem motive edecek, hem de kendinizi kaybetmenize engel olacaktır.

Tahammül ve Hoşgörünüzü arttırmak için Sabretmeyi Öğrenin.

Küçük başlayın ve sabırlı olmaya aşırı dalmayın. Gerçek şu ki, bir gecede sabredemezsiniz. İçinizde hafif bir sabırsızlığa neden olan tetikleyicilere odaklanın. Bu tetikleyiciyi kontrol ederek devam edebilir ve öğrendiklerinizi bir sonraki küçük tetikleyiciye odaklanmak için kullanabilirsiniz. Yavaş yavaş odaklanmayı ve buna göre uygulamayı öğrenin. Yavaş yavaş gideceğiniz yere varacaksınız. Zaman alır, ancak çabalarınızı birer birer yönlendirirseniz yapılabilir.

Bu kalite sadece bir özellik değil, aynı zamanda bir varlık biçimidir. Ve daha hoşgörülü ve tahammülü yüksek bir insan olarak yaşamayı öğrendiğimizde, hayatımızın her parçası gelişecektir.

Hoşgörüsü Yüksek Günleriniz için Sevgiyle Kalın.

Cihan FULSER

EMCC Accredited Coach & Mentor??Yönetici??

Danışman(İş Geliştirme, Marka, Satış ve Pazarlama)??

Kariyer, Yönetici, Yaşam Koçu

{Gisar YUHAKO}

Diğer Blog Yazıları